About Me

My photo
Aku bukan lawyer yang tegas membela..bukan pemidato yang gah berkata-kata..bukan pensyarah yang pantas melontar idea..Aku insan kecil yang baru belajar mengeja..

Tuesday, May 26, 2009

Bila Malam Bertandang Lagi



Dulu..
Hari-hariku kesah gumbira..
Kalau diberi pilihan siang dan malam
akan aku pilih malam..
Malam saat kita mengadu kaseh setelah seharian terkongkong di kotak pejabat
Setelah seharian dikerah tenaga
juga seharian dibelenggu muka boss dan bukan muka idaman..
Malam saat boleh berfoya-foya sebelum penat dan lelapkan mata
lalu mimpi indah bagai di syurga..

Kini..
Tiada lagi kesah gumbira..
Kalau diberi pilihan siang dan malam
Tak akan aku pilih malam
Bila malam bertandang lagi..
Tanpa diundang kau kembali
Kacau tidurku sampai ke pagi..

1 comment:

  1. Hei Ladies,
    hidop perlu kemaafan.
    sebab hidop berteman kesilapan.
    hidup bukan tentang perasaan semata
    tapi perlu pakai otak.

    setiap petang saya juga berdoa
    agar tuhan melambatkan malam
    kerana malam meninggalkan kesan yang sungguh mendalam.

    cheers
    darijalankopi.

    ReplyDelete